Η 3η Δεκεμβρίου, παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία, στάθηκε αφορμή ώστε οι μαθητές της Δ’ τάξης, να προσπαθήσουν να «δουν» τη ζωή όπως ένας τυφλός. Οι μέρες των γιορτών είναι γεμάτες στολίδια, φωτάκια, λάμψη. Αρκεί κανείς να μπορεί να τα δει… Πώς να είναι άραγε τα Χριστούγεννα για ένα άτομο που δεν μπορεί να δει; Τι άλλες δυσκολίες μπορεί να έχει η καθημερινότητα του; Πώς οι βλέποντες μπορούν να γίνουν βοηθοί, αλλά και πώς μπορεί να προκαλέσουν επιπλέον δυσκολίες στη ζωή ενός τυφλού ατόμου;  

Το στόλισμα του δέντρου, μια τόσο αγαπητή και κυρίαρχη αυτή την περίοδο δραστηριότητα, γίνεται διαφορετικά, ώστε τα παιδιά να δουν διαφορετικά, να σκεφτούν διαφορετικά, να συναισθανθούν τον διαφορετικό. Κλείνουν τα μάτια και προσπαθούν να νιώσουν τα στολίδια τους. Στη συνέχεια, προσπαθούν να τα εντοπίσουν μέσα στο σύνολο. Κινούνται στον χώρο με τη βοήθεια οδηγού, ο οποίος με τη σειρά του διαπιστώνει πόσο σημαντικές είναι οι σαφείς και έγκαιρες οδηγίες κατά την καθοδήγηση του τυφλού ατόμου.  Τέλος, προσπαθούν να φτάσουν σε ένα άδειο κλαδί του δέντρου και να τοποθετήσουν το στολίδι τους.

Οι μαθητές της Δ’ τάξης στολίζουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο… διαφορετικά!